شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

مرد آمریکایی که با استفاده از یک تاکسی دربست قصد سرقت از یک بانک را داشت، دستگیر شد.

سرقت با تاکسی دربست

کالیفرنیا: این مرد ۵۷ ساله از یک تاکسی خواست او را به بانک برساند و منتظرش بماند تا بازگردد. این مرد سپس به بانک رفت و با تهدید اسلحه از صندوق‌دار خواست هرچه پول نقد دارد به او بدهد.

این سارق خوش باور پس از گرفتن پول‌ها از بانک خارج شد و به راننده تاکسی گفت او را به محل دیگری ببرد اما راننده که از ماجرا بو برده بود از این کار امتناع کرد و در همین حال آژیر خطر بانک هم به صدا در آمد.

سارق هم که به شدت ترسیده بود از تاکسی پیاده شد و به سمت یک خودروی عبوری رفت تا به کمک آن فرار کند اما پلیس سر رسید و او را دستگیر کرد.

سودوکوبازی در دادگاه

سیدنی: علاقه وافر اعضای هیات منصفه یک دادگاه استرالیایی به حل جدول‌های سودوکو موجب شد که رسیدگی به پرونده‌ای که ۳ ماه طول کشیده بود، بی‌نتیجه بماند.

این دادگاه در خصوص رسیدگی به پرونده ۲ متهم برگزار شد که در فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر دست داشتند اما اکنون مشخص شده است که برخی اعضای هیات منصفه نیمی از وقت دادگاه را به بازی سودوکو اختصاص داده و به روند رسیدگی به پرونده بی‌توجه بوده‌اند.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که این افراد به جای نوشتن نکات مطرح شده در دادگاه، جدول‌های سودوکو را زیر دست خود قرار می دادند و آنها را حل می‌کردند.

قاضی این دادگاه هم پس از اینکه متوجه شد در طول ۳ ماه رسیدگی به پرونده حواس هیات منصفه پرت بوده، دستور داد دادگاهی جدید با هیات منصفه‌ای تازه تشکیل شود. این در حالی است که برای برگزاری این دادگاه ها یک میلیون دلار  هزینه شده است.

جمعه، سیزدهم نحس نیست!

آمستردام: گروهی از کارشناسان اعلام کردند که بر خلاف تصور رایج در بسیاری‌ از کشور‌های جهان که جمعه، سیزدهم ماه ژوئن روز نحسی است، این روز در مقایسه با دیگر جمعه‌های سال امنیت بیشتری دارد.

تحقیقات انجام شده توسط یک شرکت بیمه نشان می‌دهد که در این روز آمار تصادفات رانندگی، سانحه‌ها و آتش‌سوزی‌ها نسبت به دیگر جمعه‌های سال کمتر است.

به گفته کارشناسان با توجه به این باور عمومی که در بین مردم رایج است، آنها ترجیح می‌دهند در این روز خاص، بیشتر در خانه بمانند و رانندگان هم در رانندگی خود دقت بیشتری می‌کنند.

به طور کلی سطح محافظه‌کاری و احتیاط مردم در این روز بیشتر می‌شود و به همین دلیل میزان سوانح هم کاهش می‌یابد. نکته قابل توجه این است که حتی در این روز میزان سرقت‌ها نیز کمتر می‌شود و حتی سارقان هم از انجام سرقت در روز نحس خو‌دداری می‌کنند. 

دردسر سبیل تابدار

کابل: یک خلبان انگلیسی که در افغانستان خدمت می‌کند از اینکه فرماندهش به او دستور داده سبیلش را بتراشد به شدت ناراحت شده و موضوع را به رسانه‌ها کشانده است.

این مرد که سبیل درازی دارد و آن را چند دور تاب داده، اصرار دارد که مدل سبیل‌های خود را حفظ کند اما فرمانده او معتقد است، سبیل این خلبان جوان بیش از حد بلند است و با قوانین ارتش مطابقت ندارد.

البته این خلبان با مراجعه به کتاب قانون سعی دارد به فرمانده خود ثابت کند که سبیل‌های تاب‌خورده‌اش به هیچ وجه ناقض قوانین ارتش انگلیس نیست.

این خلبان به رسانه‌ها گفت: تاریخ نیروی هوایی انگلیس در جریان جنگ جهانی دوم مملو از خلبانانی است که سبیل‌های بلندی داشته‌اند. به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های مستمر این خلبان و ارائه مستندات، فرمانده وی با درخواستش موافقت کند.

کد خبر 54931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز